Om gudstjänster

Gudstjänsten är det mest centrala i kyrkans liv. Gudstjänsten är ett utrymme för reflektion och eftertanke, och för att kunna möta Gud, mina medmänniskor och inte minst mig själv. Ett utrymme som ger ny kraft och inspiration – mitt i livet.

Gudstjänsterna i vår församling är utformade på många sätt. Vi använder olika uttryck för att så många som möjligt ska uppleva att gudstjänsten tillför något viktigt i livet. Det gäller inte minst musiken, för vi tror att all sorts musik kan användas i gudstjänsten. Vi tror att mångfald i gudstjänsterna är viktigt och vi hoppas att det finns något också för just dig.

Kyrkorna i vår församling är ofta öppna. Gå gärna in i dem när du själv önskar. Tänd ett ljus för dig eller för någon som du vill tänka på. Ta dig tid att bara vara där. Det spelar ingen roll vad du tror på – du är alltid välkommen.

Aktuella gudstjänster se kalendern härintill.