Västanfors Västervåla församling

Brukskyrkans kafé:
Västmannavägen 10
Öppet vardagar kl 10-16. Tel: 0223-434 64

Västanfors kyrka är öppen vardagar kl 8-15 samt dagtid på helger.

I en krissituation

Förtroendevalda
Evenemangskalender

Fastekampanjen avslutas med en konsert

Cecilia Kjellin Eriksson · 2018-02-05

Svenska kyrkans årliga fasteinsamling avslutas på söndag den 25 mars. I Västanfors kyrka blir det en konsert kl 18 med vokalensemblen Gränslösa och Grängesbergs orkesterförening där kollekten går till fastekampanjen. Fri entré.

När det fruktansvärda inträffar. När katastrofen är ett faktum. Ge människor kraft att bli starkare tillsammans!

I årets fastekampanj, som startar den 11 februari och avslutas den 25 mars, är det fokus på vad Svenska kyrkans psykosociala arbete betyder för människor som drabbats av katastrof eller konflikt och tvingats till flykt.

Kampanjen vill visa vad det är som gör att människor kan gå från att överleva till att leva. Från att få tillgång till det basala, som mat och vatten, till att få kraft till att komma tillbaka till ett normalt liv.

När människors egna resurser och egen kapacitet är i centrum kan drabbade människor orka vara aktiva i sina egna liv.

Läs mer här: www.svenskakyrkan.se/fastekampanjen

Hawa är 26 år och bor med sin familj i flyktinglägret Batil i Sydsudan. Hon har gått skräddarutbildningen som Svenska kyrkan stöder genom LWF (Lutherska världsförbundet). Hon har startat en egen verksamhet där hon syr skoluniformer som hon säljer. LWF tillhandahåller symaskinen, som hon delar med tre andra kvinnor.
Fotograf: Magnus Aronson/IKON

Stöd Svenska kyrkans internationella arbete!
SMS:a LIV till 72905 och ge 100 kronor
eller swisha din gåva till 9001223. Tack!

Cecilia Kjellin Eriksson · 2018-02-05