Li Lundberg · 2021-07-27 · 19.00 · Västervåla kyrka

Johannes Kotschy - sång
Eldar Levgran - piano

Fri entré!

Johannes Kotschy från Avesta har växt upp i en musikalisk familj och blev känd genom TV-programmet Popstars (föregångare till Idol). Som fältartist har han framträtt i Kosovo, Afghanistan, Sydkorea och Thailand. Han har provat på teater i New York och skriver egna låtar. "För mig är musik just så som livet är, fullt av möjligheter och tonartsförändringar. Ibland är livet i moll och ibland i dur, ibland traditionella visor och ibland fri improvisationsjazz. Detta skapar min livspalett och just den vill jag använda i mitt jobb att skapa och förmedla musik".

Eldar Levgran (Rzakulizade), född i Azerbajdzjan, är utbildad konsertpianist men efter studierna bestämde han sig för att bli jazzpianist och har spelat i många olika sammanhang. 2002 emigrerade han tillsammans med sin familj till Sverige. Han blev då ordinarie pianist i Sala storband där han spelar än idag. Eldar är aktiv i musiklivet i Avesta med omnejd och arbetar just nu som kyrkomusiker i Grytnäs församling.

Läs mer på kotschy.se
eldarmusic.se