Li Lundberg · 2020-07-21 · 19.00 · Västervåla kyrka

Artist(er): Jan Allan - trumpet, Fredrik Olsson - gitarr, Mats Dimming - kontrabas

Jan Allan - trumpet
Fredrik Olsson - gitarr
Mats Dimming - kontrabas

Jan Allan är en av de absolut största trumpetarna inom svensk jazz. Genom åren har han spelat med bland andra Lars Gullin, Arne Domnerus, Jan Johansson, Bengt Hallberg och Lee Konitz. Hans unika trumpetstil är en upplevelse att höra.

Fredrik Olsson är verksam inom svenskt jazzliv och tillbringar en stor del av året på turné med The Glenn Miller Orchestra, Scandinavia. Han har under de senaste åren spelat både i Sverige och USA med det egna bandet New York Jazz Exchange. 2011 medverkade han på en av det årets främsta jazzinspelningar.

Mats Dimming är verksam i ett stort antal jazz- och folkmusikgrupper såsom MoMoToP, The Great Learning Orchestra, Tangurka & Gammeldansk, Le Dimming Baars Nestour samt andra konstellationer. 2018 släppte han solobasskivan Gunilla.

Medarr: Jazzligan, Fagersta kommun & Västmanlandsmusiken

Obs! Max 50 besökare vid varje konsert enligt Folkhälsomyndighetens rekommendationer pga coronapandemin. Gratis biljetter hämtas på församlingsexpeditionen på Lindgården i Fagersta eller på Nya Serveringen i Ängelsberg fr. o. m. onsdagen före aktuell konsert. Kan ej förbokas.

När du hämtar din biljett finns även möjlighet att beställa en matig smörgås från Lindgårdens catering att ta med hem efter konserten.