Henrik Rydberg · 2018-07-24 · 19.00 · Västervåla kyrka

Artist(er): Isabella Lundgren - sång, Filip Augustsson - bas, Kjell Fernström - piano.

Isabella Lundgren - sång
Filip Augustsson - bas
Kjell Fernström - piano

Isabella Lundgren är född 1987 och uppvuxen i Karlstad där hon gick på musiklinje på gymnasiet. Hon flyttade som artonåring till New York, där hon studerade vid New York University. 2010 återvände hon till Sverige och påbörjade studier till präst vid Teologiska Högskolan i Stockholm. Lundgrens intresse för filosofi och existentiella frågor har också präglat hennes musikskapande. Fyra skivor har Isabella gett ut. Hon sjunger i bandet Isabella Lundgren & Carl Bagge Trio och har flera gånger nämnts som en av Sveriges starkaste jazzvokalister. Hon har även fått flera fina utmärkelser.
Filip Augustson utbildade sig på musikgymnasium i Jönköping och på Musikhögskolan i Stockholm med examen 1996. Filip ger en stortonad stadga som kompare och glimrar även till med ett flyhänt och intressant pizzicato-spel i kortare soloinpass.
Kjell Fernström är något av huspianist efter många konserter i Västervåla, Norberg och Fagersta. Han har genom åren spelat med många kända musiker. Två CD-skivor har Kjell spelat in med lysande recensioner.

isabellalundgren.com
filipaugustson.com