Li Lundberg · 2018-07-10 · 19.00 · Västervåla kyrka

Artist(er): Från jazzens pärlor till Jussis höjder

Från jazzens pärlor till Jussis höjder

Mikael Stenbaek - tenor
Daniel Stenbaek - piano

Mikael och Daniel Stenbaek är bröder och har växt upp i en musikalisk familj. Båda är utbildade på Kungliga Musikhögskolan i Stockholm.
Daniel arbetar som frilansande pianist och har varit Cyndee Peters fasta pianist sedan 1992. Han är en mycket efterfrågad pianist i många sammanhang och tillsammans med sin kör By Grace har han spelat till en stor del av Sveriges artistelit. Daniel leder dessutom kören Ekerö Gospel i Ekerö församling.
Mikael arbetar som sångare inom den klassiska musiken med mycket fokus på Bach, Händel och Mozart men sjunger numera även på Kungliga Operan i Stockholm. Han har under de senaste tjugo åren blivit en mycket etablerad och efterfrågad solist och gjort otaliga konserter och turnéer runtom i Sverige och Europa med många mycket välrenommerade orkestrar. Eftersom bröderna Stenbaek arbetar inom olika genrer blir den här konserten musikaliskt gränsöverskridande med ett blandat program som passar alla.
mikaelstenbaek.se