Li Lundberg · 2018-07-03 · 19.00 · Västervåla kyrka

Artist(er): Rollin`Phones

Rollin´ Phones

Rollin´ Phones har i över 30 år turnerat i Sverige och utomlands. Saxofonkvartetten består av Tove Nylund – sopransaxofon, Kristin Uglar - altsaxofon, Edith Bakker – tenorsaxofon och Neta Norén – barytonsaxofon. Gruppen är en mångsidig kammarmusikensemble med inriktning på konstmusik och repertoaren sträcker sig från klassiska standardverk och transkriptioner till verk av samtida tonsättare. Gruppen har blivit tillägnad ett flertal verk av både svenska och utländska kompositörer.
Kvartetten har en hög konstnärlig nivå och en unik scenisk utstrålning där många verk spelas utantill. Program och programpresentationer under konsertens gång är mycket väl sammansatta och detta gör kvartetten så uppskattad och populär.
Denna kväll bjuder Rollin´ Phones på ett underhållande program med 100-årsjubilaren Leonard Bernstein, Pullitzerprisvinnaren Jennifer Higdon, Bach-kännaren och kompositören David Maslanka samt den store mästaren Johann Sebastian Bach.

rollinphones.se