Henrik Rydberg · 2017-08-01 · 19.00 · Västervåla kyrka

Artist(er): Göran Fröst & Jacob Kellerman

Göran Fröst, violin
Jacob Kellerman, gitarr

Göran Fröst har framträtt som kammarmusiker och solist i de flesta europeiska länder samt
Japan. Sedan januari 2016 är han soloviolist i Svenska kammarorkestern. Han arbetar också
sedan länge med Kammarensemblen som är  Sveriges ledande ensemble för ny musik. Vid sidan av sin musikerkarriär arbetar han även som kompositör och arrangör och har skrivit för orkestrar som Amsterdam Sinfonietta och Kungliga Filharmonikerna. Göran undervisar i violaspel vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm.
  Jacob Kellerman arbetar som solist och kammarmusiker framför allt i Sverige, Tyskland och Holland och hans repertoar har ofta fokus på egna transkriptioner. Jacob har framträtt på konserthus och festivaler och hans konserter har sänts på radio och TV i Sverige, Tyskland och Sydkorea.
Tillsammans med violinisten Daniel Migdal har han turnerat över hela Sverige som duo KeMi.
  Jacob brinner även för nutida konstmusik och har samarbetat med flera tonsättare. Sedan 2012 är Jacob tillsammans med Lizzie Scheja konstnärligt ansvarig för konsertserien Jewish Classics i Stockholms Stora Synagoga.