Lars Frisk · 2017-07-04 · 19.00 · Västervåla kyrka

Katarina Pilotti, sopran
Ulf Wiger, tenor
Kristina Balstedt Tyrenius, piano

Kaffe serveras i hembygdsgården efter konserten

Katarina Pilotti är en erfaren romanssångerska med mycket bred repertoar och erfarenhet från Sverige, England, Norge, Chile och Italien. Hon har sjungit i över 30 oratorier i flera länder och  har medverkat i över 20 operor och operetter i Sverige och England. Katarina sjunger även gärna modern musik. Hon har genom åren tilldelats flera stipendier.
  Ulf Wiger är frilansande datakonsult och operasångare som regelbundet gör opera- och romanskonserter runtom i landet tillsammans med sin fru Katarina Pilotti.
  Kristina Balstedt Tyrenius undervisar vid Örebro universitet. Hon undervisar delvis i Brasilien och har tidigare arbetat som balettackompanjatör vid danshögskolan i Stockholm. Hon verkar som frilansmusiker som både pianist och sångerska.
  Kvällens konsert bjuder på nordisk romans av bland andra Sibelius och operaarior och duetter av Puccini och Verdi m fl.

Läs mer på: www.katarina-pilotti.com