Musik i sommarkväll

Lotta Sävenmo · 2015-07-21 · 19.00 · Västervåla kyrka

Artist(er): Ballamore Strings

Brittsommarmusik

Medlemmarna i den engelska stråkkvartetten Ballamore Strings är alla frilansare, hemmahörande i London och ofta engagerade i de större brittiska orkestrarna; BBC Symphony Orchestra, The Royal Philharmonic Orchestra, The City of Birmingham Orchestra och har även medverkat i ett flertal West End-orkestrar. De har arbetat tillsammans med många ledande världsmusiker som Joshua Bell, Pavarotti och Sir Simon Rattle, och med artister utanför den klassiska repertoaren, Rod Stewart, Barry White och Coldplay.
Kammarmusiken är givetvis en stor del av repertoaren med inspelningar på BBC 3 och evenemang i och runt London.
Julian Trafford violin, Alain Peticlerc violin, Michael Newman viola och Ann Lines cello ingår i kvartetten.
Sommarrepertoaren, vilken är brittisk med musik från renässansen till nutid, inkluderar verk av Benjamin Britten, Henry Purcell, William Byrd, Michael Nyman, Frank Bridge, Michael Parsons och Edward Elgar.

Kaffe serveras vid Hembygdsgården efter konserten.