Li Lundberg · 2015-06-30 · 19.00 · Västervåla kyrka

Artist(er): Jan Allan, trumpet. Bertil Jonasson, saxofon. Hans Backenroth, bas. Jocke Ekberg, trummor. Per Björck, piano.

En hyllning till Lars Gullin

Jan Allan, kompositör och musiker, är dessutom utbildad fysiker. Han är känd för att spela trumpet mycket melodiskt med en speciell, lite väsande ton. Hans samarbete med Lars Gullin resulterade i många klassiska inspelningar. Jan har tilldelats både Lars Gullin-priset och en grammis.
Bertil ”Jonas” Jonasson är sedan 35 år tillbaka västeråsare och en välkänd jazzprofil. Jonas spelar både tenor- och barytonsaxofon och har kommit ut med tre kritikerrosade CD. Han har spelat i Fagersta ett flertal gånger.
På pianopallen sitter Per Björck, som är en veteran i branschen. På bas återfinns en av Sveriges bästa på sitt instrument, nämligen Hans Backenroth och trummorna hanteras av Jocke Ekberg från Uppsala.

Medarr: Jazzligan och Västmanlandsmusiken

Kaffe serveras vid Hembygdsgården efter konserten.