Konsert för den goda sakens och smakens skull

Li Lundberg · 2015-02-21 · 15.00 · Västervåla kyrka

med Tomas Sahlbergs trio

Kaffe, lotteri och brödförsäljning till förmån för Svenska kyrkans internationella arbete.

Trion består av
Odd Maad, flöjt
Tomas Sahlberg, fagott
Pelle Östlund, piano

De bjuder på musik av bland andra Beethoven, Donizetti, Haydn och Prokoffiev.

Per Östlund är bördig från Linköping. Han har pianopedagogexamen och solistdiplom från Musikaliska akademin, och belönades dessutom med belöningsjetong och Musikhögskolans största stipendium. Han är verksam som konsertpianist och ackompanjatör, både i Sverige och utomlands. Per har bland annat varit solist med Bergslagens Kammarsymfoniker, Norrköping symfoniker, Värmlands sinfonietta med flera och har medverkat i radio- och skivinspelningar samt TV. Han har i många år också varit verksam som pianopedagog vid Geijerskolan i Ransäter.

Odd Maad var tidigare verksam som pedagog och frilansmusiker i bland annat Midgårdsensemblen vid musik i Dalarna. Utöver flöjtstudier har han även ägnat sig åt studier i musikvetenskap och matematik, fil. lic. 1993. Odd bor sedan fem år tillbaka i Alunda i Uppland, och är aktiv kammarmusiker omkring Stockholm och i uppsalatrakten.

Tomas Sahlberg har sin utbildning från musikkonservatorium i Oslo och Stavanger i Norge. Han har jobbat som frilansmusiker i ett flertal orkestrar som tex Kristiansands symfoniorkester, Stavanger symfoniorkester och Värmlands Sinfonietta. Tomas jobbade även en period i Skaraborgs blåsarkvintett, Skövde, men jobbar nu som musiklärare i Fagersta och Skinnskatteberg. Tomas är flitigt anlitad fagottist i orkesterföreningar och olika kammarmusiksammanhang i hela mellansverige.