Ulla Karlsson · 2014-07-15 · 19.00 · Västervåla kyrka

Artist(er): Josefin Wall, sång; Nisse Sandström, tenorsaxofon; Kjell Fernström, piano

Josefin Wall, sång
Nisse Sandström, tenorsaxofon
Kjell Fernström, piano

Josefin Wall började som många andra i sin generation med piano och blockflöjt på kommunala musikskolan. Hon spelade flygelhorn i brassorkester, trumpet i storband och sjunger idag mest klassisk jazz men spänner också över soul, pop, visa, country och rock. Josefin kommer från Enköping men bor nu i Stockholm. Hon har släppt några CD:s med Mats B Olsson genom åren och sjungit med bland andra Jan Allan.
Nisse Sandström, tenorsaxofonist, har spelat jazzmusik i femtio år. Han skivdebuterade 1972 med ”The Painter”, som valdes till årets gyllene skiva.Titeln kommer från hans dåvarande jobb; yrkesmålaren. Nisse har under många år arbetat tillsammans med Red Mitchell.
Kjell Fernström är något av en huspianist efter många konserter i Västervåla. Kjells spelglädje smittar alltid av sig på publik och medmusikanter. Han har under åren spelat med många välkända musiker och har gett ut CD-skivor med lysande recensioner. Jazzintresset fick han med sig hemifrån och han började spela piano vid sju års ålder.

Medarr: Jazzligan och Västmanlandsmusiken

Kaffe serveras vid Hembygdsgården efter konserten.