Ulla Karlsson · 2014-07-08 · 19.00 · Västervåla kyrka

Artist(er): Bergslagens Kammarsymfoniker

Bergslagens kammarsymfoniker

Dirigent: Erik Jakobsson

Bergslagens kammarsymfoniker räknar sin födelse till 1974 i Lindesberg, och firar 40 år i år. Västervåla kyrka har under många år varit en viktig konsertplats under orkesterns sommarkurser, så även i år. Bergslagens kammarsymfoniker består av unga och gamla, studerande, musiklärare, civilingenjörer, läkare... Alla drivs av ett brinnande intresse av att skapa god musik och samtidigt ha väldigt trevligt tillsammans! Orkestern gör även helgproduktioner under terminerna, företrädesvis i kyrkor runt om i mellansverige, och har ingen fast adress utan träffas och spelar när tillfälle ges.
Årets dirigent är Erik Jakobsson, en ludvikason som numera har sin bas i Köpenhamn. Erik har varit en del av orkestern som ung violinist och är nu en gärna sedd dirigent hos orkestern, som också har haft nöjet att ha Erik som pianosolist. Han har samarbetat mycket med sopranen Gitta-Maria Sjöberg, solist vid Det Konglige i Köpenhamn, och hon kommer också att vara solist vid orkesterns festkonsert i Cassels.

Läs mer på: www.kammarsymfoniker.se

Kaffe serveras vid kyrkan efter konserten.