Ingrid Östborg · 2014-07-01 · 19.00 · Västervåla kyrka

Ivan Garro, viola
Tomas Sahlberg, fagott
Riitta Seppänen, piano

Lena Sahlberg har studerat violin vid Rogaland Musikkonservatorium i Stavanger och har jobbat som musiker i Värmlands Sinfonietta. Lena arbetar som stråklärare på Skinnskattebergs kulturskola och är aktiv som fritidsmusiker i flera orkestrar och ensembler.
Ivan Garro är född i Costa Rica men bor och arbetar numera i Skåne som ingenjör. Han är aktiv i musiklivet i Skåne som stråkmusiker med både violin och viola, både som solist och ensemblemusiker.
Riitta Seppänen har studerat pianospel i Helsingfors och flyttade till Värmland 1980 där hon utbildade sig till kantor. Hon jobbar idag i Skivarps församling i Skåne och ger sig ibland iväg för att sjunga och spela med andra musiker.
Tomas Sahlberg har sin utbildning från musikkonservatorium i Oslo och Stavanger i Norge. Han har jobbat som frilansmusiker i ett flertal orkestrar och ensembler. Han arbetar som instrumentallärare i Fagersta och Skinnskattebergs kulturskolor och är aktiv i olika orkestrar och ensembler i hela mellansverige.

Kaffe serveras vid Hembygdsgården efter konserten.