Musik i sommarkväll

Kjell Öhman, piano
Hans Backenroth, bas
Jocke Ekberg, trummor

Kjell Öhman har under 40 år varit flitigt anlitad som studiomusiker. Han spelar både pop, rock, jazz, schlager och folkmusik. Kjell anlitas också som kapellmästare och arrangör till både skivproduktioner och tv-program. Han har medverkat på mer än 3000 skivinspelningar.
Harri Ihanus, som är född i Fagersta, är en mycket duktig gitarrist med utbildning i USA och Finland. Han har spelat med flera kända jazzmusiker. Harri kombinerar idag sin professionella karriär som jazzmusiker med att arbeta som lektor vid Musikhögskolan i Piteå.
Hans Backenroth spelar kontrabas och elbas. Han har studerat på Musikhögskolan i Stockholm och har spelat med många svenska jazzmusiker. Hans medverkar på 130 CD-skivor. 2009 gav han ut sin första solo-CD och bildade en egen kvartett. Hans är basist i Skinnarspelet i Malung och undervisar på Musikhögskolan i Piteå.
Joakim ”Jocke” Ekberg från Uppsala är en av Sveriges bästa trummisar. Han undervisar på Musikhögskolan i Piteå och på Framnäs folkhögskola. Han är även verksam i andra länder.

Läs mer på: www.jockeekberg.nu
www.hansbackenroth.com

Medarr: Jazzligan och Västmanlandsmusiken

Kaffe serveras vid kyrkan efter konserten.