Li Lundberg · 2013-07-23 · 19.00 · Västervåla kyrka

Artist(er): Katarina Pilotti, sopran; Ulf Wiger, tenor; Albena Zaharijeva, piano

Katarina Pilotti och Ulf Wiger bjuder tillsammans med pianisten Albena Zaharijeva på arior och duetter ur operor av Puccini, Verdi, Bellini, Rossini och Wagner samt pianostycken av Chopin. Programrubriken är ”Opera Bel Canto -
romantisk, dramatisk, känslofull och skön!”
Ulf Wiger är den romantiske tenoren, en självklar Hertig i Verdi’s Rigoletto och Alfredo i La Traviata. Ulf gör regelbundet opera- och romanskonserter med sin fru Katarina Pilotti runt om i landet. Katarina Pilotti är en prisbelönad romans- och operasångerska. Hon har en glödande passion för den italienska bel canto-traditionen, som hon skrivit en masteruppsats om. Hon föreläser i sång och personlig utveckling.
Den bulgariska pianisten Albena Zaharijeva är lektor i musik och har undervisat i piano, kammarmusik och ackompanjemang. Hon har också gjort sig känd som en av vårt lands finaste kammarmusiker och har medverkat i otaliga radioinspelningar och spelat in flera Cd-skivor.

Läs mer på www.katarina-pilotti.com

Efter konserten serveras kaffe vid hembygdsgården.