· 2012-07-31 · 19.00 · Västervåla kyrka

Artist(er): Anders Ellman, flygelhorn. Harri Ihanus, gitarr. Robert Erlandsson, bas. Kristian Fredmark, trummor.

Anders Ellman, flygelhorn
Harri Ihanus, gitarr
Robert Erlandsson, bas
Kristian Fredmark, trummor

Trumpetaren och flygelhornisten Anders Ellman, 31, är född i Västerbotten. Innan han startade Ellman-Larsson Constellation spelade han med Hudik Big Band och trombonisten Kurt Järnberg. Han har också tagit privatlektioner för Bertil Lövgren.
Gitarristen Harri Ihanus föddes i Fagersta 1964. Han har studerat i Helsingfors och USA, där han fick stipendium som kursetta. Harri kombinerar idag sin professionella karriär som jazzmusiker med att arbeta som lektor vid Musikhögskolan i Piteå. Harri har spelat i Fagersta ett flertal gånger med bland andra Kjell Fernström. Även i Västervåla har Harri spelat flera gånger tidigare.
Basisten Robert Erlandsson från Hedemora gjorde stor succé med gruppen Hot Four East och med Anders Ellman grupp vid konserter i Fagersta i augusti.
Trummorna hanteras av Kristian Fredmark som spelat i Fagersta med Robert Erlandsson vid två tillfällen tidigare. Kristian är en lyhörd musiker som både kan kompa diskret och är en fantasifull solist. Robert, Kristian och Anders spelar i Västervåla för första gången.

Medarr: Jazzligan och Västmanlandsmusiken