Li Lundberg · 2012-07-17 · 19.00 · Västervåla kyrka

Artist(er): Duo Ke Mele Nani

Mia Lai-Carlson, violin
Jonas Carlson, cello och piano

Duo Ke Mele Nani betyder ”vacker musik” på hawaiianska. Den amerikanska violinisten Mia Lai-Carlson har regelbundet framträtt som solist med orkestrar. Hon har gjort ett stort antal turnéer och radioinspelningar i Skandinavien och USA tillsammans med Trio Franz Berwald, Medhamra Chamber Ensemble och sin make Jonas Carlson. Hon är utbildad i Minnesota. Nu är hon instruktör vid USAs största privatskola, Punahou School i Hawaii, och spelar med Honolulu Symphony Orchestra.
Den svenska cellisten, pianisten och dirigenten Jonas Carlson har framträtt på TV, radio och film i USA, Canada, Brasilien och Sverige och har drygt 350 kammarkonserter i Skandinavien och Nordamerika bakom sig. Han har arbetat i orkestrar av världsklass och har som pianist konserterat med framstående musiker. Jonas har undervisat i cello på universitetsnivå i Canada och USA, och är sedan två år tillbaka dirigent vid USAs största privatskola. 2002 mottog han en doktorstitel från University of Minnesota i Minneapolis. Jonas spelar på en svensk cello tillverkad av Peter Westerlund i Norberg 2004.

Läs mer: www.mialaicarlson-jonascarlson.com