Under samma himmel

Cecilia Kjellin Eriksson · 2021-02-11

Under samma himmel

Fasteaktionen 2021 pågår från fastlagssöndagen den 14 februari till palmsöndagen den 28 mars. Årets fasteaktion ska bidra till att lindra konsekvenserna av coronapandemin.

Internationella gruppen i Västanfors Västervåla församling har valt att stödja Act Svenska kyrkans projekt 192, som stödjer unga kvinnor i Etiopien.

När samhällen slagits sönder både socialt och ekonomiskt fortsätter Act Svenska kyrkan tillsammans med partner att arbeta långsiktigt och rättighetsbaserat. De samhällen vi vill vara en del av att bygga upp ska vara mer hållbara, demokratiska, inkluderande och bättre rustade än tidigare. Vi kämpar för att fler människor ska få möjlighet att påverka sin framtid. Under coronapandemin har det behövts ännu fler insatser för att stödja människor som lever i utsatthet. Behovet av tillgång till rent vatten, tvål och handsprit, men också möjlighet att överleva hunger och fattigdom har varit stort. Att se den som är mest utsatt är viktigare än någonsin. Tillsammans bidrar vi till att minska orättvisor. Tillsammans kan vi göra skillnad. Låt oss göra det!

Act Svenska kyrkan
är en del av ACT-alliansen, en av världens största biståndsallianser. Det är en sammanslutning av fler än 150 kyrkor och trosbaserade biståndsorganisationer över hela världen. ACT står för Action by Churches Together, och betyder kyrkor tillsammans i handling. Tack vare detta samarbete kan vi agera snabbt vid katastrofer, arbeta ännu effektivare inom långsiktigt utvecklingssamarbete och tillsammans ha en starkare påverkansröst.

Läs mer på www.svenskakyrkan.se/act

Tillsammans i handling – för hopp och värdighet
Swisha din gåva till 900 1223

Cecilia Kjellin Eriksson · 2021-02-11