Lindgårdsskolan söker en specialpedagog

Cecilia Kjellin Eriksson · 2020-11-09

Lindgårdsskolan söker en specialpedagog

Vill du ha ett roligt, varierande och meningsfullt arbete? Nu finns chansen att bli en del av vårt team! Lindgårdsskolan söker en specialpedagog

Lindgårdsskolan F-9 är en friskola som drivs av Västanfors Västervåla församling, Svenska kyrkan i Fagersta. Lindgårdsskolan har ca 230 elever i fyra skolenheter varpå förskoleklass och fritids är en enhet och delar skolhus. Lindgårdsskolan har en välfungerande elevhälsa och skoladministration.

Specialpedagog 100%

Vi söker ännu en skicklig specialpedagog som kommer att ingå i skolans elevhälsoteam (EHT) tillsammans med rektor, skolsköterska, elevcoach, skolpsykolog, skolkurator och skolläkare.

Elevhälsans grundläggande mål är att skapa en så positiv och gynnsam lärmiljö som möjligt för alla elever, för deras kunskapsutveckling och personliga utveckling. Elevhälsans roll ska därför främst vara förebyggande och hälsofrämjande. EHT kan också handleda enskild skolpersonal och arbetslag utifrån den formulerade frågeställning som personalen har.

Specialpedagogen kan ge direkt stöd till elever som riskerar att inte nå målen samt stötta undervisande lärare och arbetslag genom handledning. Specialpedagogens främsta uppgift är att kartlägga och bedöma elevers behov av pedagogiskt stöd, uppföljningen av dessa samt hjälpa elever att finna en bra inlärningsstrategi men också att undanröja hinder och svårigheter i lärmiljön.

Du som söker förväntas vara uppdaterad inom ny specialpedagogisk vetenskap och litteratur för att kunna delge verksamheten samt vara en kvalificerad samtalspartner och rådgivare i pedagogiska frågor för kollegor, föräldrar och andra berörda.

Du har ett tydligt ledarskap, är lösningsfokuserad och tar initiativ för att skapa goda och hållbara relationer.

Meriterande

Meriterande är erfarenhet av specialpedagogisk konsultation och handledning samt att leda och planera förebyggande och hälsofrämjande arbete för barn/ungdomar.

Utbildningskrav

Vi söker dig som är legitimerad lärare och har en specialpedagogexamen. Det är meriterande om du har jobbat i journalsystemet Prorenata tidigare.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet och förmågan att samarbeta och arbeta i team.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde den 10 januari 2021.

Vi tillämpar 40 timmars arbetsvecka och semestertjänst.

Sista ansökningsdag: 20 januari, rekrytering sker fortlöpande.

Vi ser fram emot din ansökan med sedvanliga betygshandlingar och löneanspråk. Före erbjuden anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Ansökan: skickas till rekrytering@lindgardsskolan.se

Hemsida: www.lindgardsskolan.se

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetsgivare

Cecilia Kjellin Eriksson · 2020-11-09