Västanfors Västervåla församling

Brukskyrkans kafé:
Västmannavägen 10
Öppet vardagar kl 10-16. Tel: 0223-434 64

Västanfors kyrka är öppen vardagar kl 8-15 samt dagtid på helger.

I en krissituation

Förtroendevalda
Evenemangskalender

Våra lokaler

Hamnen

Hamnen är ett av våra nya konferensrum på Lindgårdens nedervåning.

Viken

Viken finns också på Lindgårdens nedervåning i anslutning till Hamnen. Vikväggen mellan rummen kan öppnas. Båda rummen vetter mot sjön Kratten och det är lätt för våra gäster att komma ut på Lindgårdens vackra baksida. Vi bokar gärna in minnesstunder efter begravningar här.

Aspen

Aspen är den lokal där det finns möjlighet att ha videokonferenser. Aspen ligger också på nedervåningen med närhet till uteplatsen på Lindgårdens baksida.

Slussen

Grupprum som ligger i anslutning till Aspen.

Kratten

Kratten på Lindgårdens nedervåning. Lokalen är lämplig för mindre grupper.

Kanalen

Kanalen är ett litet rum på nedervåningen, lämpligt som grupprum eller för mindre möten.

Körsbärslunden

Körsbärslunden ligger i entréplan.

Blåbärsriset

Blåbärsriset finns i entréplan och rymmer 47 personer vid möblering med u-bord. Det går bra att  boka minnesstund efter en begravning här.

Hjortronmyren

Hjortronmyren är vår största lokal som rymmer 100 personer i biosittning. Det går att öppna vikväggarna mellan de tre lokalerna på övervåningen, och då finns det plats för ca 200 personer.

Vinterträdgården

Välkommen ut i den vackra vinterträdgården på nedervåningen. Här är miljön rofylld med vacker utsikt över sjön Kratten.

Bersån

Bersån heter rummet intill kapprummet på övervåningen, som kan användas som grupprum.