Västanfors Västervåla församling

Brukskyrkans kafé:
Västmannavägen 10
Öppet vardagar kl 10-16. Tel: 0223-434 64

Västanfors kyrka är öppen vardagar kl 8-15 samt dagtid på helger.

I en krissituation

Förtroendevalda
Evenemangskalender

Den digitala drogen

Cecilia Kjellin Eriksson · 2019-04-23

Föreläsning om digital stress på Lindgården tisdag den 7 maj kl 18. Föreläsare: Patrik Wincent. Förköp av biljetter (150 kr) på Lindgården.

Definiera, identifiera, agera och hantera digital stress. På rekordtid har den smarta telefonen, paddan och den bärbara datorn blivit verktyg i var mans hand. Men parallellt med framväxten av nya digitala lockelser känner sig allt fler snärjda i elektronikens nät. Denna föreläsning ger en tydlig bild av vad digital stress är och hur det ser ut i samhället. Föreläsningen ger konkreta verktyg för att kunna hantera elektronik på ett mer effektivt sätt och därmed skapa mer närvaro i livet.

Patrik Wincent
är grundare till Internetakuten & Dataspelsakuten. Han är auktoriserad terapeut, författare och föreläsare med många års erfarenhet av arbete med missbruks- och beroendeproblematik. Som expert inom området förekommer Patrik ofta i media. Han är även känd som programledare för TV-programmet ”Lyxfällan” på TV3. Patrik är en populär föreläsare inom ämnen som rör olika digitala beroenden så som dataspel, mobilmissbruk, internet och sociala medier.

Cecilia Kjellin Eriksson · 2019-04-23