Västanfors Västervåla församling söker en ekonom/ekonomi- löneadministratör

Cecilia Kjellin Eriksson · 2021-09-29

Västanfors Västervåla församling söker en ekonom/ekonomi- löneadministratör

Om du gillar att jobba med ekonomi och administration och har en social förmåga som bidrar till lyckade samarbeten är du den vi söker!

Västanfors Västervåla församling letar efter en medarbetare som kommer att ha en bred roll inom administrationen med tyngdpunkt på de fyra aktiebolagen som ingår i koncernen. Du kommer att ingå i ett gäng med kompetenta och trevliga medarbetare.

Övergripande ansvarsområden

• Bokföring, moms- och arbetsgivardeklaration, avstämning
  • Leverantörsreskontra
  • Kundreskontra (även för församlingen)
  • Begravningsverksamhetens och serviceverksamhetens hantering av fakturor m m
  • Hela löneprocessen för anställda i tre av våra aktiebolag (ca 20 anställda, lönerevision, arbetsgivarintyg, anställningsbevis)
  • Gällande regelverk och kollektivavtal
  • Övriga administrativa uppgifter

Kvalifikationer och erfarenhet

Du bör ha utbildning inom ekonomi och gärna flerårig erfarenhet av ekonomi-, löne- och personaladministration. Du gillar utmaningar och driver gärna utvecklings- och effektiviseringsarbeten. Du har goda kunskaper i Officepaketet och lätt för att ta till dig ny teknik och nya programvaror. Program som används är VITECs LabOraLön, LabOra-Ekonomi, tidredovisningssystem TID och LabOraKyrkogård samt VISMA Administration och VISMA Lön.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är serviceinriktad och trivs i en organisation där förändring och tillväxt ses som något självklart. Du är kommunikativ och bekväm med att samarbeta med andra och att hålla deadlines. För att trivas i denna roll bör Du även vara flexibel, strukturerad, ansvars-tagande och självgående. Samtidigt som Du har förmågan att förstå vikten av detaljer i ditt arbete har Du en helhetssyn.

Anställningsform

Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Medlemskap i Svenska kyrkan är ett krav.

Ansökan

Intervjuer och urval kommer att ske löpande. Skicka in din ansökan via mail så fort som möjligt, dock senast 2021-10-25, till ansokan@skifab.se

Frågor om tjänsten kan ställas till kanslichef Susanne Dovås 0223-434 01.

Fakta om företaget och förmåner

Västanfors Västervåla församling har ca 100 anställda och bedriver en bred och expansiv verksamhet. Förutom traditionell kyrklig verksamhet bedrivs friskola, restaurang- och konferensverksamhet och i bolagsform begravningsbyrå, juridisk byrå, behandlingshem och friförskola. Mer information om verksamheten hittar du här på hemsidan.

Din anställning omfattas av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och företagshälsovård. Du får även friskvårdsbidrag och regelbundet anordnas olika sociala aktiviteter.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Cecilia Kjellin Eriksson · 2021-09-29