Västanfors Västervåla församling

Brukskyrkans kafé:
Västmannavägen 10
Öppet vardagar kl 10-16. Tel: 0223-434 64

Västanfors kyrka är öppen vardagar kl 8-15 samt dagtid på helger.

I en krissituation

Förtroendevalda
Evenemangskalender

Förskolan Linden söker en rektor för förskolan

Cecilia Kjellin Eriksson · 2020-01-31

Förskolan Linden är en friförskola som drivs av Västanfors Västervåla församling, Svenska kyrkan i Fagersta. Linden består av fyra avdelningar med 76 barn och ett 15-tal pedagoger. Förskolan har flera gånger tilldelats utmärkelsen skola för hållbar utveckling, vilket är ett arbete som genomsyrar hela verksamheten.

Det finns en betydelsefull och väl uppbyggd koppling mellan församling och förskola, där du i egenskap av rektor utgör en viktig länk. Utöver ansvar för förskolans verksamhet innehåller tjänsten ett övergripande ansvar för församlingens öppna barnverksamhet som öppen förskola, barngrupper och barnkörer samt familjecentral.

Som rektor ansvarar du för verksamhet, utveckling, kommunikation, personal, arbetsmiljö och budget. Har du även ett varmt och relationsbyggande bemötande, är positiv och lösningsorienterad samt har ett strukturerat arbetssätt skulle du kunna vara helt rätt i rollen som vår rektor.

Nuvarande rektor för Lindgårdsskolan kommer inom kort att tillträda som skolchef och blir då din chef. Du kommer att ingå i ett team inom ledning för förskola och skola.

Vi söker dig som
har förtroende för dina medarbetare och skapar utrymme att bidra med idéer under din ledning. För att passa i rollen krävs att du har god förmåga att få fram budskap på ett tydligt, empatiskt och lyhört sätt. Du ser även betydelsen av kompetensutveckling och pedagogisk handledning för pedagogernas och verksamhetens utveckling.

Du har en pedagogisk högskoleutbildning samt erfarenhet av en ledande roll inom utbildningsområdet. Har du en rektorsutbildning ses även det som meriterande.

Tillträde: 1 april, eller enligt överenskommelse.
Tillsvidareanställning, heltid, oreglerad arbetstid, månadslön.

Kontaktpersoner: Karin Norgren, nuvarande rektor för förskolan
tel 0223-434 87, epost: karin.norgren@lindgardsskolan.se

Jennie Svedberg, tillträdande skolchef
tel 0223-434 44, epost: jennie.svedberg@lindgardsskolan.se